Fizinio asmens bankrotas

Vienas iš sprendimo būdų, kaip išvengti visą gyvenimą augančių skolų – fiziniam asmeniui bankrutuoti.
Patirtis atstovaujant tokio pobūdžio bylose leidžia daryti išvadą, kad viena iš didžiausių kliūčių šiame procese - asmens sąžiningumo įvertinimas. Taigi reikėtų detaliau panagrinėti, kokie kriterijai visgi lemia, kad teismas tam tikrą skolininko elgesį pripažįsta sąžiningu ir (ar) nesąžiningu kiekvienu konkrečiu atveju.
Sąžiningas asmuo negali būti sudaręs savo turtinę padėtį pabloginusių sandorių per pastaruosius 3 metus. Tai reiškia, jog asmens, siekiančio bankroto bylos iškėlimo, elgesys teismo yra vertinamas pagal protingumo ir teisingumo principus, kas reiškia, jog nesąžiningumas pripažintinas tiek dėl konkrečių asmens veiksmų, kaip pavyzdžiui, skolų prisiėmimo neketinant jų vykdyti, kreditorių klaidinimo dėl savo finansinės padėties ir pan., tiek dėl jo neveikimo, kai sąmoningai nededamos pastangos atsiskaityti su kreditoriais ir siekiama bloginti savo finansinę padėtį, didinti nemokumą. Tačiau, kasacinis teismas yra nurodęs, jog vien neatidus asmens elgesys ar asmens nemokumą lėmęs netinkamas vartojimo galimybių įvertinimas savaime nereiškia jo nesąžiningumo.
Vertinant kasacinio teismo suformuotą praktiką, reikėtų atkreipti dėmesį, kad nesąžiningu nemokus asmuo pripažintinas tais atvejais, kai duomenys apie jo skolų atsiradimo pagrindą, skolininko elgesį su savo finansais leidžia daryti išvadą, kad jis sąmoningai (kryptingai) leido skoloms susidaryti, tikėdamasis, jog nepatenkinti kreditorių reikalavimai bus nurašyti, ar kitais būdais elgėsi itin nerūpestingai.

Praktikoje galime sutikti atvejų, kai fiziniai asmenys patys ruošia procesinius dokumentus teismui, tačiau dažnai šie dokumentai neatitinka įstatymuose nustatytų reikalavimų. Norint tinkamai paruošti procesinius dokumentus, patartina kreiptis į kompetentingus teisininkus.

Bankrotas - ne pasaulio pabaiga. Pradėkite savo naują finansinį gyvenimą jau dabar!

Monika Šadbarė
mob. +37065055700
el. paštas: monikasadbare@gmail.com